Liknande inlägg

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

14 comments

  • Hej Kristina,
    Grattis, gott jobbat:) rawfood är på spåret!
    Kram
    Monica

  • Hej,
    Jag har testat kokosnötvattnet du pratar Dig varm för. Jag tycker det har en aning sälta som jag har svårt att svälja. Det funkar ok i mindre doser uppblandat i ex smoothis. Vad är din erfarenhet?
    Tack för annars härliga tips!
    Mvh
    Dag

    • Hej Dag,
      Jag tror det är så enkelt som att vissa gillar det och andra inte! Jag älskar kokosvattnet, men upplever att den naturliga varianten (dvs från kokosnöten) är mindra söt än kokosvattnet i tetrapack. Jag upplever inte att de smakar sälta, däremot lite sötare än det helt nturliga kokosvattnet.
      MVH
      Kristina

  • Finns fler recept från Nyhetsmorgon på nätet? Hittade bara 3st på tv4s sida.
    Härliga inslag med dig! Mycket fin inspiration!

    • Hej Teres,
      Tack själv! Det stämmer att det bara finns tre recept på dessa drinkar eftersom det var just tre stycken som jag demonstrerade 😉 De finns även på min hemsida att tillgå!
      /Kristina

  • Hej T, Det finns inga fler än de tre recepten på nätet. JAg demade tre drinkar och det är dessa tre recept som finns på TV4’s hemsida samt min blogg. Tack för att det inspirerade dig!!

  • Hej,

    blev riktigt inspirerad efter att ha sett dig på TV4. Har beställt hem Maca pulver nu och tänkte sätta igång med att dricka smoothies. Nu undrar jag, när är det bästa att dricka dem? Funderar på att göra dem till frukost.
    Tack på förhand!

    • Hej!
      Åh, var roligt att du känner dig inspirerad! Då har ju även jag lyckats 😉 Jag skulle rekommendera smoothies till frukost (alt efter träning för ett komplett och näringsrikt efter-träningen mål). Kör ner banan, bär och proteinpulver eller nötter/frön och du har även ditt protein. Linfröolja är oxå bra att lägga till!

      Lycka till!
      /Kristina

      • Hej

        När är inte Rawfood bäst?

        Mvh

        Dag

        • En synnerligen välmotiverad fråga! Rawfood är ju ”by definition” högenergimat och vid alla tillfällen borde väl det vara prio 1, eller hur!
          PjLarsson

          • hej, Ja en välmotiverad fråga 🙂
            Hur är det med festmat och Rawfood? Snart står midnattsommaren för dörren. Vad kan vi förvänta oss då av högerergifoods?
            Ser fram emot det 😉
            E green

          • Jag håller med, men tyvärr är det inte alltid lätt att få i sig högenergimat pga olika omständigheter. Det viktigaste är nog att man försöker så gott man kan med den informationen och kunskapen man har!
            /Kristina

        • Hej Dag!
          Mycket bra fråga. Det finns nog många svar till detta, och som säkert skiljer sig åt! Rawfood med dess fibrer kan göra en känslig mage mycket illa. Pga av det stressamhälle vi lever i idag så tror jag att fler har problem med sina magar och gör bättre på ”snällare” mat som kokt ris, ångkokade grönsaker etc…

          Jag kan även prata för mig själv då jag under en period hade väldiga problem med magen och hade svårt med för mycket rawfood. Frukter är snälla och bra, såvida man inte har en känslighet mot socker.

          //Kristina

          Kristina Fredriksson