Liknande inlägg

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

7 comments

  • Hej! Ja vilken härlig dag det var idag! 🙂

    Jag har fått nys av din sajt då jag går och laddar för att låta rawfood ta en betydligt större plats i mitt liv vad gäller kosten.

    Undrar om du kompletterar med piller på ngt vis när du äter helt enligt Rawfoodmetodiken? Hur pass strikt är du och hur hanterar du sociala situationer, typ fester osv? Finns det några bra nybörjartips?

    Tack för mycket bra inspiration och vägledning!

    Kram Sophie

  • Hej Sophie,

    Verkligen underbara dagar! Till en början kan det verka lite knepigt att få till kompletta måltider. Det viktigaste är att börja någonstans och läsa på med tiden. En daglig superfood smoothie och stora sallader till kunch o middag är bra riktmärken.

    Själv kompletterar jag inte med "piller" men däremot en jädrans massa superoods; choklad, goji, maca, bipollen, greens, hampa, spirulina och i princip det mesta jag själv säljer i shoppen.

    Jag är till 90% Raw och nu är det lite annorlunda eftersom jag är gravid. Jag har ett kraftigt sug efter citrusfrukter och äter även ost ibland och en del varierad lagad mat. Gå på magkänsla och välj det bästa av det som erbjuds så blir det toppen!!

    Lycka till!

    Kram Kristina

  • Hejsan
    Kollar in din blogg då & då. Jag undrar om du kan ge mig lite tips på vad jag skall äte för att få i mig tillräckligt med proyein? Kanske några bra smothis eller jocer att rekomendera?

    Ha det gött

    Karin

  • Protein Skulle det va 🙂

  • Heej!
    Jag ska precis börja på rawfood dieten och vill veta mer om vad man kan äta för luncher och middagar. Kan du inte skriva lite om vad du äter som lunch, middag osv?

    Tacksam för svar! 🙂

  • Hejsan,

    När det gäller protein så är följande källor utmärkta för Rawfood-dieten; groddade frön och groddar av alla de slag, hampafrön, hampaprotein, bipollen, spirulina, alger etc…jag äter hummus, quinoa och rå fisk och äggula ibland och det innehåller även det mycket protein!

    Jag skall försöka skriva mer om vad jag äter tilll lunch/middag 😉

    Lycka till!
    Kram kristina

  • Tack för svar! Ska fortsätta titta in här för mer inspiration! Nu har jag fokuserat på min nya livsstil en vecka och det är nästan otäckt hur man känner sig annorlunda i kroppen.. Med det menar jag på ett positivt sätt och funderar över hur min kropp egentligen mått innan. Det är rätt fascinerande att man ibland stoppar i sig saker som man egentligen inte tycker om, men gör det för att det erbjuds och man är hungrig… Och sen faller man i sockergroparna.

    Jag är egentligen jätteallergisk mot råa morötter, det svullnar i halsen. Även andra råa grönsaker skapar samma problem (vanligt när man är pollenallergisk). Tål dem dock vid kokning.

    Har varit lite skeptisk till om raw food är för mig, av just denna anledning. Nu gjorde jag en chansning och lagade morotsbiffar i veckan. Hade dem 3 timmar i ugnen på 42 grader. Tog en liten tugga först för att se om jag skulle reagera. Hade förväntat mig det så döm min förvåning när jag inte reagerade alls. Kan det vara så att 42 grader är ett magisk tal som både behåller näringsämnen men tar bort allergener?! Jag var i alla fall jätteglad för denna upptäckt!

    /Sophie